EDU 211 Practicum in Classroom Management and Organization Pass question paper

  EDU   211 Practicum in  Classroom  Management  and  Organization  Exam 

 Section  A : Multiple  Choice  ( 1 point  each )


1. is  the  primary  goal  of  classroom  management ?

    a ) To  silence               b ) To  create  an  effective  learning  environment   

     c ) To  control  student  behavior             d ) To  enforce  rules

 2. Which  of  the  following  is  NOT  a  characteristic  of  an  effective  manager ?

    a ) Flex ibility            b ) Author itarian              c ) Cons istency               d ) Emp athy  

 3. What  is  the  first  step  in  establishing  classroom  rules ?

    a ) En forcing consequences               b ) Discuss ing expectations  with  students     

    c ) Creating  a  list  of  rules                 d ) Ign oring mis behavior  

 4. Which  strategy  is  most  effective  for  preventing  disruptive  behavior ?

    a ) Ign oring it       b ) Providing  engaging       c ) Pun ishing     d ) Sending  students  the  office   

 5. What  is  the  purpose  of  a  seating  arrangement ?

    a ) To  control  movement              b ) To  communication  and  collaboration   

     c ) To  segreg ate students              d ) To  create  a  formal  atmosphere   

 6. Which  of  the  following  is  a  proactive  classroom  management  strategy ?

    a ) Waiting  for  problems  to  arise                 b )ing routines   

     c ) punitive  measures                d ) Is olating disruptive  students   

7 . What  does  the  term  "  reinforcement " refer  to ?

    a ) Pun ishing bad  behavior              b ) Reward ing good             

   c ) Ign oringbehavior                d ) Giving  students  extra  work   

 8. Which  of  the  following  is  an  example  a  non -verbal cue ?

    a ) Giving  a  verbal  warning               b ) Point ing to  a  rule  poster   

     c ) Writing  on  the  board                    d) Y elling at  students   


 9. What  is  the  purpose  of  a  classroom  management  plan ?

    a ) To  outline  teaching  methods      b ) To  provide  a  framework  for  behavior  expectations   

     c ) To  list  classroom  supplies                d ) To  schedule  tests   

 10 Which  of  the  following  is  a  consequence  for  disruptive  behavior ?

     a ) Extra  recess               b) A  warning             c ) A  reward              d ) compliment   


 Section  B : True /False ( 1 point  each 11. T /F: management  is  only  the  teacher 's responsibility .


11.Establish ing routines  can  help  reduce  anxiety  in  students .

True /False 

12. All  students  respond  to  the  management  strategies .

True /False 

13.  Classroom  organization  includes  both  physical  and  procedural  aspects .

True /False 

14. A  well -organized can  enhance  student  learning .

True /False 

15. Teachers  should  involving  students  in  the  creation  of  rules .

True /False 

16. Effective  classroom  management  can  lead  to  academic  performance .

True /False 

17.  It  is  important  to  mis behavior immediately .

True /False 

18. Group  work  can  be  an  effective  way  to  manage  classroom  dynamics .


19. should  only  focus  on  academic  content  and  ignore  social  skills .

True /False 


 Section  D : Essay  Questions  ( 5 points  each )


20. the  importance  of  communication  in  classroom  management . Provide  examples  of  effective  communication  strategies .


21.  Analyze  a  classroom  management  challenge  you  have  observed  or . How  did  you  address  it  and  what  was  the  outcome ?


22. Describe  your  ideal  classroom  management  plan . Include  rules , routines , and  strategies  for  dealing  with  mis behavior.


23. Reflect  on  the  role  of  collaboration  among  teachers  in  a  classroom . How  can  teamwork  classroom  management ?


24.  Discuss  how  socio -emotional learning  can  integrated  into  classroom  management  practices .


 

Post a Comment

0 Comments